Alfa Romeo Forum banner

JTDm nierówna praca na biegu jałowym po rozgrzaniu

1 reading
20K views 21 replies 12 participants last post by  SP36  
#1 ·
Potrzebuję rady od doświadczonych właścicieli Alfy/znawców diesli/kogokolwiek!

Niedawno zamieniłem starego, zaufanego Mito na Brera Spider JTDm :inlove:. Miesiąc zabawy z otwartym dachem później zaczął nierówno pracować na biegu jałowym w korku. Dzieje się tak tylko po przejechaniu kilku kilometrów. - Widać, jak obrotomierz na chwilę podskakuje co kilka sekund na biegu jałowym. Jeśli utrzymam obroty powyżej 900, to znika.

Nigdy się to nie zdarzyło podczas uruchamiania zimnego silnika. Również kilka razy na autostradzie moc znikała na 3-5 minut, po czym sama się naprawiała. Potem silnik zaczął gasnąć, ale tylko przy niskich prędkościach.

Próbowałem REDEX i używałem tylko najlepszego diesla (BP Ultimate) i dałem mu w palnik, ale to nie działało zbyt długo.

Kupiłem samochód w warsztacie Peugeota z gwarancją. Zmienili zawór EGR, co nic nie dało, więc wysłali go do dealera Alfy, który mówi mi, że Peugeot zamontował wadliwy zawór!

Od tego czasu zmienili zawór EGR dwa razy, zmienili świece żarowe, zaktualizowali oprogramowanie, założyli opaskę zaciskową na rurę dolotową, jednak samochód jest u nich od 5 tygodni i nadal nie rozwiązali problemu.

Doceniam to, że nie oddają go, dopóki nie zostanie porządnie naprawiony i do tej pory wszystko zostało zrobione w ramach gwarancji Peugeota, ale samochód był w warsztacie dłużej niż na moim podjeździe. Zajęło im 5 tygodni, żeby wymienić 3 rzeczy i wygląda na to, że po prostu wymieniają cały silnik kawałek po kawałku. Mógłbym czekać w nieskończoność! Nowość jeżdżenia w zastępczym 107, który pachnie ogórkami i seksem (prawdopodobnie od poprzedniego właściciela), staje się coraz mniej atrakcyjna. :vomit:

Przeglądałem liczne fora, ale nie jestem pewien, czy to to samo, ponieważ u mnie nierówna praca na biegu jałowym występuje tylko z ciepłym silnikiem. Czy to brzmi jak problem z wtryskiwaczem? Czy ktoś wie, czy ta nierówna praca na biegu jałowym jest naprawiana w JTD i jeśli nie, to czy lepszym pomysłem jest ucieczka ze statku/odzyskanie pieniędzy?

Pozdrawiam
 
#2 ·
Od jakiegoś czasu mam podobne nierówne obroty biegu jałowego, a ostatnio miałem wahania między 1k-2k obrotów. Myślę, że EGR wymaga dobrego czyszczenia, ale miałem też kilka kodów błędów związanych z MAF. Mogą to być wtryskiwacze, ale nie wykluczyłbym MAF (chętnie dam się poprawić przez kogoś bardziej kompetentnego!) Mój lokalny dealer jest tak samo przydatny jak **** na rybie, więc chcę, żeby mój lokalny warsztat to sprawdził.
 
#3 ·
Szorstki bieg jałowy na biegu jałowym jest często wynikiem nieszczelności powietrza w układzie dolotowym? Może poluzowany wąż, który powoduje, że przepływomierz powietrza (MAF) odczytuje nieprawidłowo, co powoduje wyświetlenie kodu błędu. Zacinający się zawór EGR również może powodować ten problem. Jeśli jesteś sprawnym majsterkowiczem, warto go wyjąć i wyczyścić? Każdy niezależny specjalista Alfa. Osobiście trzymałbym się z daleka od głównych dealerów, chyba że masz gwarancję lub głębokie kieszenie. Moje własne doświadczenie z tego typu usterką to "100%" Dealerzy pobierają więcej opłat, wymieniają dużo części i zajmuje im to o wiele więcej czasu, aby znaleźć usterkę.

Niedawno miałem problem z silnikiem CDTi 150 Vauxhall i samochód przeszedł w przerażający tryb awaryjny! Pomoc drogowa AA udała się do głównych dealerów, zamontowano części, powiedziano, że naprawiono, odebrano samochód po pracy, 3 mile to samo, AA znowu na zewnątrz, odholowano do dealerów, którzy poszli do domu, następnego dnia zamontowano więcej części, wyższy rachunek, przejechano 17 mil, 2. pomoc drogowa AA, więcej testów, zamontowano więcej części, odebrano samochód, ta sama usterka i tak dalej, rachunek na ponad 1200,00 £. (łącznie 7 razy holowanie!) za jedną usterkę.

Następnie wydano kolejne 270,00 £ na usunięcie i usunięcie DPF.

Samochód naprawiony.

Morał z tej historii: trzymaj się z daleka od głównych dealerów, chyba że masz gwarancję. Miałem podobne problemy z Fordem, Vauxhallem, Citroenem, Peugeotem, Roverem, MG i nie zapominając o Mitsubitsi. W różnych miastach i obszarach i przez ponad 28 lat.

Odebrałem również benzynowego Fiata, który właśnie przeszedł serwis i po sprawdzeniu olej był czarny.

Po 40 minutach kłótni z nimi dealer wymienił olej, a mechanik mnie obrażał. Ale potem sprzedawca przyznał, że po rzekomej 2. wymianie olej wyglądał tak, jak powinien, czysty i nie czarny, po 2 kolejnych tygodniach nadal był czysty! Nie udało im się również znaleźć starego filtra z rzekomej 1. wymiany oleju, zaledwie 2 godziny wcześniej była sobota, więc nie było odbioru śmieci lol. W ogóle nie ufam głównym dealerom.

Większość dobrych niezależnych firm 40 £ za godzinę, główni dealerzy około 80 £

Popraw moje ceny, jeśli wiesz inaczej, mieszkam w Północnej Walii.

Mark Flintshire.
 
#4 ·
Dzięki za info. Podejrzewam (i mam nadzieję), że wszystko, czego potrzeba, to dobre czyszczenie zaworu EGR.

Nie mam w pobliżu żadnych specjalistów od Alfy, ale faceci z lokalnego, niespecjalistycznego Indie wydają się całkiem dobrzy. Najpierw sprawdzę kody błędów.
 
#6 ·
Mój 1.9 jtdm robił to, kiedy po raz pierwszy go miałem i strasznie ciężko było go uruchomić, myślałem, że to świece żarowe, więc zamówiłem zestaw, to podczas ich montażu zauważyłem, że zawory wirowe w kolektorze dolotowym są uszkodzone.
Założyłem nowy kolektor i teraz uruchamia się od razu, zarówno na ciepło, jak i na zimno, i pracuje idealnie na biegu jałowym.
Musisz to sprawdzić, póki jest jeszcze na gwarancji, ponieważ to nie jest przyjemna robota w 1.9 i będzie jeszcze trudniejsza w 2.4, spodziewałbym się 7 do 8 godzin pracy.
 
#7 ·
Aktualizacja

Tylko aktualizacja tego, co się dzieje...

(tylko po to, by ustawić scenę i dać możliwość nazwania i zawstydzenia - kupiłem samochód od peugeot wycliffe w rugby i wysłali samochód do Alfa Sturgess w Leicester - był tam przez 6 tygodni)

Prace wykonane do tej pory (czytając to z faktury, ponieważ poszedłem porozmawiać ze sturgess - którzy nie są ze mną zbyt bezpośredni w kwestii wykonywanej pracy):

- 2 zawory EGR, praca nad uszczelkami, DPF, wymienione rury dolotowe... i 5 innych rur! Świece żarowe (3 były wadliwe), obejma węża, wymiana czujnika, wałek rozrządu?!. Powiedziano mi również, że wtryskiwacze i cylindry są w porządku. Mechanik jest przekonany, że problem wynika z kolektora powietrza i jeśli to nie zostanie naprawione, nie jest pewien, co jeszcze może być przyczyną. Niemniej jednak ponad 1100 funtów i 6 tygodni pracy i żadnego rozwiązania. Najwyraźniej pracują nad protokołem o długości 25 stron, o którego kopię prosiłem i nie chcieli mi jej dać... powiedzieli, że wyślą go e-mailem, ale bardzo w to wątpię.

Ogólnie bardzo sfrustrowany, nie wiem, czy ktoś miał doświadczenie z alfa sturgess, ale byli dość szokujący. Nigdy nie mogę się do nich dodzwonić, chyba że sam tam pojadę i wielokrotnie nalegam, żeby z kimś porozmawiać. Jeszcze ani razu nie widziałem menadżera sturgess. Uczciwie mówiąc, zarówno peugeot, jak i sturgess są tak samo złe i wydają się obwiniać tylko siebie nawzajem, gdy są pytani, co jest fantastyczne.

Peugeot obwinia alfę, ponieważ nie mogą się z nimi skontaktować - z czym się zgadzam.

Alfa obwinia peugeot, ponieważ nie mogą się z nimi skontaktować, aby zatwierdzić gwarancję na części, np. kolektor powietrza (przypadkowo natychmiast zadzwoniłem do menadżera peugeot na miejscu w sturgess, aby udowodnić, że mogę, który powiedział mi, że alfa skontaktowała się z nimi wczoraj (7 DNI po zidentyfikowaniu problemu!!), aby zatwierdzić gwarancję, na co odpowiedź alfy brzmiała, że zatwierdzenie gwarancji zajmuje tylko 15 minut, ale peugeot potrzebuje na to ponad 2 dni!

Powiedziałem peugeot, że nie jestem zadowolony i nalegałem, żeby zabrali go do innego warsztatu (Autolusso, interservice lub po prostu Alfas) - wszyscy byli doskonali z moimi poprzednimi alfami, wzięli numery, ale nie brzmią zbyt chętnie!

Wszystkie nadzieje spoczywają na kolektorze powietrza, ale biorąc pod uwagę wszystko do tej pory w prawdopodobnym przypadku, jeśli ta wymiana kolektora powietrza nie zadziała, jakieś sugestie dotyczące tego, co należy dalej zbadać, ponieważ sturgess najwyraźniej nie wie. Czy powinienem

1) - zażądać, aby peugeot wysłał samochód do Autolusso/interservice/po prostu alfas/innego niezależnego specjalisty?
2) spróbować odzyskać pieniądze? Muszę mieć prawo do jakiegoś rodzaju odszkodowania za płacenie setek funtów miesięcznie za jazdę peugeot 107 przez 6 tygodni!
 
#8 ·
Kolektor powietrza - kolektor dolotowy. Zostawiłbym to dealerowi Alfy, żeby to zmienił, nie jest dobrze zmieniać warsztaty, gdy usterka nie jest usunięta, ponieważ wtedy 3 warsztaty obwiniają się nawzajem.
Byłoby interesujące, ile zażądają za wymianę kolektora, prawdopodobnie 1k plus
 
#11 ·
Telefon od Alfy dzisiaj - koszt wymiany kolektora dolotowego 1500 £! To daje łącznie 3500 £ za części do tej pory. I czekanie trwa. Na szczęście udało mi się zdobyć 20-stronicowy protokół serwisowy używany przez Alfę do leczenia tego rodzaju problemów, aby pomóc zabić czas....
 
#12 ·
Prawdopodobnie kolektor dolotowy jest cały zanieczyszczony, uszczelka kolektora dolotowego (nowe są zmodyfikowaną częścią) lub wtryskiwacze paliwa, problemy z biegiem jałowym i nierówną pracą silnika zwykle są w większości spowodowane przez te elementy, z mojego doświadczenia. Jeśli zawór EGR był uszkodzony i wymagał wymiany, to najprawdopodobniej kolektor dolotowy będzie zanieczyszczony, a zawory wirowe nie będą się prawidłowo zamykać, zakłócając bieg jałowy.
 
#13 ·
Ja
Wielu techników nie ma umiejętności rozwiązywania problemów potrzebnych do prawidłowej naprawy tych rzeczy, po prostu podłączają i zmieniają wszystko, co pojawia się jako wadliwe na komputerze. Co tak naprawdę nie jest właściwym podejściem...
Zgadzam się, większość głównych dealerów polega tylko na podłączeniu komputera, aby sprawdzić, co jest nie tak z samochodem, co prawie każdy może zrobić, a nie na staromodnych umiejętnościach mechanicznych.
Następnie, nawet jeśli samochód nie działa prawidłowo, upierają się, że nic się nie dzieje, tylko dlatego, że tak mówi komputer.

Jedynym momentem, w którym zwęglony kolektor dolotowy lub luźne/zużyte zawory wirowe pojawią się jako usterka ECU, jest sytuacja, gdy zawór przymocowany do siłownika się zablokuje lub inny się zablokuje, a pręt pozostanie włączony, a następnie siłownik poczuje opór.
 
#15 ·
Miałem ten sam problem z moim 2.4 Brera; obecnie jest kilka problemów, a mój lokalny specjalista: DAYSMK wymienił jakiś zawór, ale wciąż robi to samo. Traci również całą moc z turbosprężarki od czasu do czasu, a jedynym sposobem na ponowne uruchomienie jest wyłączenie i włączenie; ale w diagnostyce nie pojawiają się żadne problemy. :S
Jeśli chcesz go przynieść na drugą opinię, jesteś tylko kawałek drogi od nas:

Autolusso - Alfa Romeo Specialist | Alfa Romeo Servicing, Repairs and Modifications

Oferujemy bezpłatną 1-godzinną "Sobotnią Chirurgię", którą warto zarezerwować.
 
#18 ·
Czy sprawdzili kompresję, prawdopodobnie zawory wylotowe się kleją. Alfa oferuje ulepszenie. Jaki silnik? 2.4?
Hej, mam to samo nierówne obroty biegu jałowego i lekkie wypadanie zapłonów od biegu jałowego do około 1900 obr./min i brak wypadania zapłonów pod obciążeniem, czy myślisz, że to mogą być wtryskiwacze paliwa czy problem z kompresją?
 
#19 ·
Otrzymałem telefon od Sturgessa z informacją, że kolektor dolotowy został już wymieniony wraz z pompą wody i problem został rozwiązany.:thumbs: Teraz czekam tylko, aż Sturgess dostarczy go do Peugeota w celu ostatecznej kontroli jakości. Trzymam kciuki, żeby to było ostatni raz, kiedy o tym słyszę. Wtedy w końcu będę mógł odzyskać samochód w samą porę na zimę! :cool:
 
#22 ·
Brzmi to bardzo podobnie do problemu, który miałem, nierówne obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu. Uruchamia się świetnie i nie dymi. Obecnie przepuszczam przez układ trochę BG244, ale dzisiaj na desce rozdzielczej pojawiło się ostrzeżenie "sprawdź silnik", gdy jechałem 80 mil na godzinę na A30 w Kornwalii. Zjechałem na pobocze i zadzwoniłem do AA, który przyjechał i sprawdził kod błędu, który odnosił się do zaworu wlotu powietrza lub czegoś w tym rodzaju (dokumenty są w samochodzie, a na zewnątrz leje). Wskazał na pręt biegnący poziomo w poprzek górnej części silnika, który podobno otwiera i zamyka ten zawór po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Mówił również o kolektorze.

Czytałem gdzie indziej na forum o tym problemie, który dotyczy również silników Vauxhall i Saab, co potwierdza to, co powiedział mechanik z AA. Będę musiał dokładnie zapisać, co jest na papierach, ale czy muszę również wymienić kolektor?

Mam samochód dopiero od 3 tygodni, więc muszę jak najszybciej skontaktować się z dealerem i poinformować go. Myślałem również o zabraniu go do lokalnego specjalisty od Alfy po powrocie z Kornwalii, aby uzyskać drugą opinię.