Potrzebuję rady od doświadczonych właścicieli Alfy/znawców diesli/kogokolwiek!
Niedawno zamieniłem starego, zaufanego Mito na Brera Spider JTDm :inlove:. Miesiąc zabawy z otwartym dachem później zaczął nierówno pracować na biegu jałowym w korku. Dzieje się tak tylko po przejechaniu kilku kilometrów. - Widać, jak obrotomierz na chwilę podskakuje co kilka sekund na biegu jałowym. Jeśli utrzymam obroty powyżej 900, to znika.
Nigdy się to nie zdarzyło podczas uruchamiania zimnego silnika. Również kilka razy na autostradzie moc znikała na 3-5 minut, po czym sama się naprawiała. Potem silnik zaczął gasnąć, ale tylko przy niskich prędkościach.
Próbowałem REDEX i używałem tylko najlepszego diesla (BP Ultimate) i dałem mu w palnik, ale to nie działało zbyt długo.
Kupiłem samochód w warsztacie Peugeota z gwarancją. Zmienili zawór EGR, co nic nie dało, więc wysłali go do dealera Alfy, który mówi mi, że Peugeot zamontował wadliwy zawór!
Od tego czasu zmienili zawór EGR dwa razy, zmienili świece żarowe, zaktualizowali oprogramowanie, założyli opaskę zaciskową na rurę dolotową, jednak samochód jest u nich od 5 tygodni i nadal nie rozwiązali problemu.
Doceniam to, że nie oddają go, dopóki nie zostanie porządnie naprawiony i do tej pory wszystko zostało zrobione w ramach gwarancji Peugeota, ale samochód był w warsztacie dłużej niż na moim podjeździe. Zajęło im 5 tygodni, żeby wymienić 3 rzeczy i wygląda na to, że po prostu wymieniają cały silnik kawałek po kawałku. Mógłbym czekać w nieskończoność! Nowość jeżdżenia w zastępczym 107, który pachnie ogórkami i seksem (prawdopodobnie od poprzedniego właściciela), staje się coraz mniej atrakcyjna. :vomit:
Przeglądałem liczne fora, ale nie jestem pewien, czy to to samo, ponieważ u mnie nierówna praca na biegu jałowym występuje tylko z ciepłym silnikiem. Czy to brzmi jak problem z wtryskiwaczem? Czy ktoś wie, czy ta nierówna praca na biegu jałowym jest naprawiana w JTD i jeśli nie, to czy lepszym pomysłem jest ucieczka ze statku/odzyskanie pieniędzy?
Pozdrawiam
Niedawno zamieniłem starego, zaufanego Mito na Brera Spider JTDm :inlove:. Miesiąc zabawy z otwartym dachem później zaczął nierówno pracować na biegu jałowym w korku. Dzieje się tak tylko po przejechaniu kilku kilometrów. - Widać, jak obrotomierz na chwilę podskakuje co kilka sekund na biegu jałowym. Jeśli utrzymam obroty powyżej 900, to znika.
Nigdy się to nie zdarzyło podczas uruchamiania zimnego silnika. Również kilka razy na autostradzie moc znikała na 3-5 minut, po czym sama się naprawiała. Potem silnik zaczął gasnąć, ale tylko przy niskich prędkościach.
Próbowałem REDEX i używałem tylko najlepszego diesla (BP Ultimate) i dałem mu w palnik, ale to nie działało zbyt długo.
Kupiłem samochód w warsztacie Peugeota z gwarancją. Zmienili zawór EGR, co nic nie dało, więc wysłali go do dealera Alfy, który mówi mi, że Peugeot zamontował wadliwy zawór!
Od tego czasu zmienili zawór EGR dwa razy, zmienili świece żarowe, zaktualizowali oprogramowanie, założyli opaskę zaciskową na rurę dolotową, jednak samochód jest u nich od 5 tygodni i nadal nie rozwiązali problemu.
Doceniam to, że nie oddają go, dopóki nie zostanie porządnie naprawiony i do tej pory wszystko zostało zrobione w ramach gwarancji Peugeota, ale samochód był w warsztacie dłużej niż na moim podjeździe. Zajęło im 5 tygodni, żeby wymienić 3 rzeczy i wygląda na to, że po prostu wymieniają cały silnik kawałek po kawałku. Mógłbym czekać w nieskończoność! Nowość jeżdżenia w zastępczym 107, który pachnie ogórkami i seksem (prawdopodobnie od poprzedniego właściciela), staje się coraz mniej atrakcyjna. :vomit:
Przeglądałem liczne fora, ale nie jestem pewien, czy to to samo, ponieważ u mnie nierówna praca na biegu jałowym występuje tylko z ciepłym silnikiem. Czy to brzmi jak problem z wtryskiwaczem? Czy ktoś wie, czy ta nierówna praca na biegu jałowym jest naprawiana w JTD i jeśli nie, to czy lepszym pomysłem jest ucieczka ze statku/odzyskanie pieniędzy?
Pozdrawiam