Alfa Romeo Forum banner
21 - 38 of 38 Posts
Cześć :)
Może głupie pytanie... ale gdzie znajduje się EGR w 2.0 JTDM? Czy usunięcie i czyszczenie zaworu EGR jest łatwą "pracą w garażu" dla osób nie będących mechanikami?

Z poważaniem Tom
To nie głupie pytanie, ale najwyraźniej nie przeczytałeś wcześniejszych postów. Sprawdź linki do zdjęć ePer, które wcześniej zamieściłem.

EGR w 2.0 nie jest tak dostępny jak w 2.4. Z tego powodu zdecyduję się na usunięcie go tylko z ECU bez fizycznego zaślepiania.
 
Cześć,
Mam podobny problem z tym silnikiem 2.0 JTDm. Powyżej 2000/2200 obr./min silnik ciągnie świetnie, ale do 2000/2200 obr./min jest powolny i ospały! Usunąłem DPF, EGR, ale nie. Mechanik powiedział, że nie można go usunąć lub że nie może tego zrobić. Następnie mój mechanik powiedział, że problemem jest turbosprężarka. Ale łopatka się obraca, turbosprężarka nie wydaje żadnych irytujących dźwięków i powyżej 2000/2000 obr./min pcha!! To EGR lub turbosprężarka. Czujnik MAF i ciśnienie ssania są nowe. Dzięki za radę.
 
Cześć,
Mam podobny problem z tym silnikiem 2.0 JTDm. Powyżej 2000/2200 obr./min silnik ciągnie świetnie, ale do 2000/2200 obr./min jest wolny i leniwy! Usunąłem DPF, EGR, ale nie. Mechanik powiedział, że nie można go usunąć lub że nie może tego zrobić. Następnie mój mechanik powiedział, że problemem jest turbosprężarka. Ale łopatki się obracają, turbosprężarka nie wydaje żadnych irytujących dźwięków i powyżej 2000/2000 obr./min pcha!! To EGR lub turbosprężarka. Czujnik MAF i ciśnienie ssania są nowe. Dzięki za radę.
Usunięcie EGR w oprogramowaniu nic nie da, jeśli EGR już się zacina - możliwe, że nawet przed usunięciem EGR się zacinał i nadal jest otwarty, stąd problemy.

Usunąłem swój i teraz ciągnie idealnie od niskich obrotów
 
2.0 JDTM ti EGR Clean DIY zakończone

Cześć wszystkim,

Szukałem poradnika od wieków, jak usunąć i wyczyścić egr w 2.0jdtm. Miałem dość czekania i po prostu to zrobiłem. Od tego czasu poprawiło to samochód, a EGR był dość brudny. Chociaż pełne czyszczenie kolektora dolotowego jest naprawdę potrzebne w moim przypadku, myślę, że dla pełnego efektu.

Zamieściłem kilka zdjęć. 101k, nigdy nie czyszczony, o ile wiem. Dość mokry, co jest niepokojące..

Musiałem usunąć moduł sterowania świecami żarowymi (jedna nakrętka) i przesunąć go na bok, aby wyjąć rurę skraplacza EGR. Usunąłem również kilka klipsów trzymających duży przewód biegnący wzdłuż tylnej strony silnika, po prostu dla większej przestrzeni, rozrusznik, jak przypuszczam, nie patrzyłem.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże.
Nadal mam małe, sporadyczne zadławienia przy ok. 1750 obr./min, ale nie wierzę, że jest to związane z egr. Do 2000 obr./min reakcja jest znacznie lepsza, ale nie jest świetna w tę upalną pogodę..
Zamierzałem zamontować płytkę zaślepiającą z małym otworem, ale upuściłem ją podczas montażu i nie mogłem jej znaleźć, więc pojawi się następnym razem, gdy będę miał okazję..

Telefon z aparatem z lampą błyskową jest koniecznością w przypadku tego typu pracy, jeśli jest to praca typu „zrób to sam”, możesz spojrzeć tam, gdzie nie możesz zobaczyć :). Żadnych wymyślnych narzędzi, tylko kilka gniazd i klucz imbusowy. Dość dużo pochylania się nad tyłem silnika, więc mata ochronna na bardzo cienkiej farbie..
Czyszczone środkiem do czyszczenia gaźników, a nie środkiem do czyszczenia egr, ponieważ był tańszy i w zasadzie taki sam. Największa zmiana nastąpiła kilka dni później, kiedy samochód nauczył się, że prawidłowe ustawienia paliwa teraz egr działały dobrze.
 

Attachments

Cześć, wyczyściłem EGR (był brudny / brudny), założyłem go z powrotem, ale niestety bez zmian. Poniżej 2000/2200 obr./min silnik jest słaby. Multiecuscan nie pobiera parametrów:
1. Silnik wyłączony - ciśnienie atmosferyczne 976 mBar, rzeczywiste ciśnienie doładowania 962 mBar, teoretyczne ciśnienie doładowania 981 mBar. Wszystko w porządku.
2. Silnik pracuje, na biegu jałowym - ciśnienie atmosferyczne 981 mBar, rzeczywiste ciśnienie doładowania 753 mBar, teoretyczne ciśnienie doładowania 980 mBar. Dlaczego rzeczywiste ciśnienie doładowania jest poniżej około 228 mBar?
Czy masz jakieś rady lub doświadczenia z tym problemem? Dzięki
 
Czy sprawdziłeś stronę wlotową przed przepływomierzem, snorkel, obudową filtra powietrza, filtrem powietrza i wlotem do przepływomierza?
Może to być ograniczenie lub blokada, która powoduje, że próbuje wytworzyć podciśnienie.
A co z klapą przeciwuderzeniową kolektora dolotowego? Czy możesz potwierdzić, że jest otwarta podczas pracy? To również może wytworzyć częściowe podciśnienie w kolektorze dolotowym i czujniku map.
Jeśli konstrukcja jest podobna do 1.9, łatwo jest zobaczyć ruch klapy.
Powinna poruszać się swobodnie, ale przeciwko sprężynie.
 
Czy sprawdziłeś stronę wlotową przed przepływomierzem, snorkel airbox, filtrem powietrza i wlotem do przepływomierza?
Może to być ograniczenie lub blokada powodująca próbę wytworzenia podciśnienia.
A co z klapą antyspłuczkową kolektora dolotowego, czy możesz potwierdzić, że jest otwarta podczas pracy, to również może wytworzyć częściowe podciśnienie w kolektorze dolotowym i czujniku MAP.
Jeśli ma podobną konstrukcję do 1.9, łatwo jest zobaczyć ruch klapy
Powinna poruszać się swobodnie, ale przeciwko sprężynie
Siłownik zaworu antyspłuczkowego - YouTube
Sprawdziłem wszystko, co mi doradziłeś. Wszystko ciągłe i czyste. Przepływomierz, MAP jest nowy, czysty i funkcjonalny EGR (sprawdzony multiecuscan). Przepraszam, ale poniżej 2000 obr./min silnik jest słaby i nie ma mocy. Myślę, że to może być naprawdę turbosprężarka.
 
Możesz skierować testy bardziej w stronę turbo/siłownika i elektrozaworu doładowania/pompy próżniowej i przewodów.
Jest sporo wątków na podobne tematy, wyszukaj elektrozawór vnt, elektrozawór doładowania lub łopatki turbiny itp.
Ale to nie wyjaśniałoby dla mnie bardzo niskiego ciśnienia doładowania podczas jazdy, mówisz, że dobrze jeździ powyżej 2000 obr./min, więc załóżmy, że turbosprężarka obraca się dobrze i nie jest zablokowana i ogranicza wlot.
Spróbuj szybko odłączyć silikonowy przewód od siłownika turbosprężarki na biegu jałowym i zobacz, czy ramię vnt przemieszcza się o ok. 10 mm, a następnie podłącz przewód ponownie i zobacz, czy wciąga się z powrotem na taką samą odległość.
 
Sprawdziłem wszystko, co mi doradziłeś. Wszystko ciągłe i czyste. MAF, MAP jest nowy, czysty i funkcjonalny EGR (sprawdzony multiecuscan). Przepraszam, ale poniżej 2000 obr./min silnik jest słaby i nie ma mocy. Myślę, że to może być naprawdę turbosprężarka.
Cześć, twoje problemy wydają się bardzo podobne do moich. Mam to od czasu, gdy kupiłem samochód z przebiegiem 4 tys. km i jest coraz lepiej, gdy kilometry rosną, teraz 35 tys. km. Turbo zostało zmienione, co pomogło, ale nie rozwiązało problemu, a ecu i czujnik maf zostały zamienione z innym samochodem bez żadnych zmian. Mój ciągle się zmienia, czasami ciągnie od 1200, częściej od 2000, chociaż nie mogę rozpoznać żadnego wzoru. Zużycie paliwa wynosi 35-37 na trasie, a silnik nadal brzmi szorstko. Pomimo wysokiego zużycia paliwa, moje przeczucie jest takie, że samochód pracuje zbyt ubogo i że jest to związane z czujnikiem, próbowałem modułu wtykowego, który pomaga, ale nie dał takiego samego skoku jak w poprzednich dieslach alfa. Czy ktoś może połączyć te objawy i wskazać mi właściwy kierunek? Podobnie, jeśli ktoś jest w pobliżu Edynburga i ma dobry standard, byłbym zainteresowany tym, jak się porównywali.
 
Cześć wszystkim,

Od wieków szukałem poradnika, jak usunąć i wyczyścić egr w 2.0jdtm. Miałem dość czekania i po prostu to zrobiłem. Od tego czasu poprawiło to samochód, a EGR był dość brudny. Chociaż pełne czyszczenie kolektora dolotowego jest naprawdę potrzebne w moim przypadku, myślę, że dla pełnego efektu.

Zamieściłem kilka zdjęć. 101k, nigdy nie czyszczone, o ile wiem. Dość mokre, co budzi obawy.

Musiałem wyjąć moduł sterowania świecami żarowymi (jedna nakrętka) i odsunąć go na bok, aby wyjąć rurę skraplacza EGR. Usunąłem również kilka klipsów trzymających duży przewód biegnący z tyłu silnika tylko po to, aby mieć więcej miejsca, przypuszczam, że rozrusznik nie wyglądał.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże.

Nadal mam małe, sporadyczne przeskoki przy ok. 1750 obr./min, ale nie wierzę, że jest to związane z egr. Do 2k reakcja jest znacznie lepsza, ale nie jest świetna w tę upalną pogodę..

Miałem zamiar zamontować płytkę zaślepiającą z małym otworem, ale upuściłem ją podczas montażu i nie mogłem jej znaleźć, więc trafi na następny raz, kiedy będę miał okazję..

Telefon z aparatem z lampą błyskową jest koniecznością w przypadku tego typu pracy, jeśli jest to praca dla majsterkowiczów, możesz spojrzeć tam, gdzie nie możesz zobaczyć :). żadnych fantazyjnych narzędzi, tylko kilka gniazd i klucz imbusowy. sporo pochylania się nad tyłem silnika, więc mata ochronna na bardzo cienkiej farbie..

Czyszczone środkiem do czyszczenia gaźników, a nie środkiem do czyszczenia egr, ponieważ był tańszy i w zasadzie taki sam. Największa zmiana nastąpiła kilka dni później, kiedy samochód nauczył się, że prawidłowe ustawienia paliwa, teraz egr działało dobrze.
Dzięki za poradnik, użyłem go do zamontowania płyty ograniczającej w mojej firmowej Giulietcie, zrobiłem to samo co ty, upuszczając uszczelkę (ale nie płytę) gdzieś z tyłu! Lol

Ulepszenia nadal są, ale nie tak zauważalne, jak wtedy, gdy zamontowałem płytę ograniczającą w 159 (1.9 JTDm), to także ***** robota w porównaniu (nie jestem pewien, jak G vs 159 wypadają w porównaniu do przestrzeni w komorze silnika), z ecu przymocowanym do przegrody obok modułu sterowania świecami żarowymi.

Wszelkie błędy ortograficzne/gramatyczne są tam tylko po to, by denerwować!
 
21 - 38 of 38 Posts