Heb de schijven en blokken en was van plan om ze dit weekend te vervangen, als het weer het toelaat. Kan iemand me naar een link verwijzen over hoe ik dit moet doen, zoals een stapsgewijze handleiding of iets dergelijks? Bedankt 
Het is een makkelijke klus, maar je hebt een remklauw terugdraai tool nodig. De laatste keer dat ik remblokken verving, was op mijn Mk2 XR2, zo'n 20 jaar geleden, en ik gebruikte een grote stok om de remklauw terug te duwen. Kostte me een eeuwigheid.its an easy enough job,but you need a caliper wind back tool.
Bedankt dat je het erin wrijft :lol: helaas was ik genoodzaakt om van halfrauds te kopen.... het was een bank holiday weekend en moest de remmen strippenHeb deze remklauw terugdraai tool besteld jongens, de helft van de prijs dan Halfords Laser 1314 Remklauwzuiger Terugdraai Gereedschap Set: Amazon.nl: Auto & Motor
De schroef is voor het automatische verstelmechanisme van de handrem, d.w.z. hij draait op als de remmen slijten, zodat de handremhendel dezelfde afstand aflegt. Bij normale pedaalbediening werkt de zuiger lineair.Hoi,
Ik ben geen ontwerper, maar je drukt je voet op de rem, waardoor er kracht wordt uitgeoefend op de achterkant van de cilinder, waardoor de zuiger op de remblokken "schroeft". Ik zou gedacht hebben dat een kracht die in de tegenovergestelde richting wordt uitgeoefend, ze van de blokken zou losschroeven? Het zou natuurlijk het ontwerp kunnen zijn, hoeken van de schroefdraad neem ik aan. Ik heb net een gedachte gehad. Als de hoeken zo zijn dat het gemakkelijker is om in één richting te gaan, als de hoek bijvoorbeeld "vlakker" is, dan zou de zuiger stoppen waar hij is. Maar ik zou gedacht hebben dat er een beetje speling zou moeten zijn zodat het blokje los kan komen van de schijf. Ik ga nu naar bed, mijn hersenen zijn in de war en mijn geest staat in de neutrale stand.
Eh ja, anders wordt het een beetje lastig.Well front brakes done, now for the back ones. Someone said to me i need to keep the handbrake off when doing the rears, true?