Alfa Romeo Forum banner

Vervangen van remblokken en schijven op 159.

Tags
disks pads
14K views 20 replies 10 participants last post by  nandesuka  
#1 ·
Heb de schijven en blokken en was van plan om ze dit weekend te vervangen, als het weer het toelaat. Kan iemand me naar een link verwijzen over hoe ik dit moet doen, zoals een stapsgewijze handleiding of iets dergelijks? Bedankt ;)

#3 ·
its an easy enough job,but you need a caliper wind back tool.
Het is een makkelijke klus, maar je hebt een remklauw terugdraai tool nodig. De laatste keer dat ik remblokken verving, was op mijn Mk2 XR2, zo'n 20 jaar geleden, en ik gebruikte een grote stok om de remklauw terug te duwen. Kostte me een eeuwigheid.

Ik denk er nu over om de remblokken op de Brera te vervangen, want ik ben helemaal niet onder de indruk van het remmen.

Is de remklauwtool duur?

#5 ·
Toevallig vanavond net mijn achterste remblokken gedaan. Een remklauwtool voor achter is een must... Ik heb de mijne ook op eBay gekocht, maar het kostte me ongeveer ÂŁ30, heb ze niet nodig voor de voorste zuigers, die duw je gewoon terug, zorg er wel voor dat je de reservoirdop eraf hebt en kijk uit dat hij niet overloopt als je de zuiger terugduwt.

#8 ·
Nou, ik ben aan de slag gegaan. Heb mijn voorwiel rechts gedaan, had veel problemen om de beugelbouten los te krijgen (moest een 24" breekijzer kopen). Toen begonnen aan de voorkant links en de remklauw pennen zijn er alleen maar afgebroken terwijl ze nog in de beugel zaten:mad:. Zal nu naar de garage moeten gaan en de kapotte stukjes op de een of andere manier laten verwijderen en nieuwe pennen kopen, de vreugde van het proberen een paar euro te besparen.:rolleyes:

#11 ·
Is deze remklauwtool nodig omdat de zuigers in de cilinders zijn geschroefd?
Persoonlijk heb ik gemerkt dat een "G"-klem van de juiste maat alles is wat ik nodig had om de zuigers terug te duwen.
Wat betreft vast aangedraaide bouten, als ze echt zo vast zitten en je ze er niet uit **** krijgen, is geduld en geen brute kracht handig. Je **** WD (geneest hoesten, verkoudheid, zere gaten en puistjes op je d***y) proberen en het een nacht laten intrekken. Als dit niet werkt, kan de JUDICIEUZE toepassing van hitte van een brander het doen. Verwarm de schroefdraadbus en niet de bout. Machinist van de spoorwegen plachten op roestige bouten of moeren te plassen die ze moesten losdraaien, en kwamen dan de volgende ochtend terug. Dat was in de tijd van de stoom, dus misschien was hun "water" anders. Maar de buren kunnen hun wenkbrauwen optrekken als ze je dat op je auto zien doen.

#16 ·
Hallo,
Ik ben geen ontwerper, maar je drukt je voet op de rem, waardoor er kracht wordt uitgeoefend op de achterkant van de cilinder, die de zuiger op de remblokken "schroeft". Ik zou gedacht hebben dat een kracht die in de tegenovergestelde richting wordt uitgeoefend, ze van de blokken zou losschroeven? Het zou natuurlijk het ontwerp kunnen zijn, de hoeken van de schroefdraad neem ik aan. Ik heb net een gedachte gehad. Als de hoeken zo zijn dat het gemakkelijker is om in één richting te gaan, als de hoek bijvoorbeeld "vlakker" is, dan zou de zuiger stoppen waar hij is. Maar ik zou gedacht hebben dat er een beetje speling zou moeten zijn, zodat het blokje los kan komen van de schijf. Ik ga nu naar bed, mijn hersenen zijn in de war en mijn geest staat op neutraal.

#18 ·
Hoi,
Ik ben geen ontwerper, maar je drukt je voet op de rem, waardoor er kracht wordt uitgeoefend op de achterkant van de cilinder, waardoor de zuiger op de remblokken "schroeft". Ik zou gedacht hebben dat een kracht die in de tegenovergestelde richting wordt uitgeoefend, ze van de blokken zou losschroeven? Het zou natuurlijk het ontwerp kunnen zijn, hoeken van de schroefdraad neem ik aan. Ik heb net een gedachte gehad. Als de hoeken zo zijn dat het gemakkelijker is om in één richting te gaan, als de hoek bijvoorbeeld "vlakker" is, dan zou de zuiger stoppen waar hij is. Maar ik zou gedacht hebben dat er een beetje speling zou moeten zijn zodat het blokje los kan komen van de schijf. Ik ga nu naar bed, mijn hersenen zijn in de war en mijn geest staat in de neutrale stand.
De schroef is voor het automatische verstelmechanisme van de handrem, d.w.z. hij draait op als de remmen slijten, zodat de handremhendel dezelfde afstand aflegt. Bij normale pedaalbediening werkt de zuiger lineair.
PS Ik was een ontwerper :lol: Ik doe nu iets veel minder saais :cool: