Alfa Romeo Forum banner
21 - 40 of 90 Posts
Mijn dealer behandelt een claim voor een vlek op een achterdeur toen ik mijn nieuwe Stelvio ophaalde. Omdat de deuren van aluminium zijn, zouden ze op basis van uw basis proberen te zeggen: 'Het gaat niet roesten, nah, nah, nah!' maar dat doen ze niet. Heeft u voor VW/Audi gewerkt? Was dit in Milton Keynes of Duitsland? Ik vond hun garantieafhandeling altijd in orde met mijn eerste Audi, een A2, ook van aluminium.

Ik zou verwachten dat de bewoording anders is op een corrosiegarantie op een aluminium auto dan op een stalen auto. Het was in de Audi A8 (Alle aluminium). Hoewel ze doorroesten....hadden we dat een paar keer....normaal gesproken van kokerprofielen die niet correct waren afgedicht en gevuld met water!!...een zeldzame fout echter.

Ik kocht mijn Spider toen hij 2 jaar oud was van een hoofddealer, en onder hun garantie. Heb ik hem met een fijne kam bekeken? Nee. Ik was meer als een kind in een speelgoedwinkel of op kerstdag! Ik was ervan uitgegaan dat een 2 jaar oude auto die door een hoofddealer werd verkocht onder zijn goedgekeurde gebruikte regeling zo goed als perfect zou zijn. Gelukkig was de mijne dat, maar misschien moet ik in de toekomst waakzamer zijn. Als ik auto's privé heb gekocht, ben ik totaal anders, en zoek ik bijna naar redenen om hem NIET te kopen. Er is een gevoel van 'bescherming' en 'veiligheid' (en met wat verondersteld wordt een uitgebreide garantie te zijn) dat je krijgt van een hoofddealer, zelfs als het er niet altijd is. De mentaliteit kan zijn dat je een perfecte, nieuwe auto koopt waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Dat is duidelijk niet altijd het geval.

Ontspan, ik heb 159 jaar geleden een 3/4 overspuitbeurt gehad onder garantie vanwege steenslag en 'lakfouten'. De spuiter vertelde me dat Alfa Romeo erg goed was in het dekken van dat soort problemen. Ze zeiden dat Audi een vergelijkbaar probleem had met de TT en hun klanten vertelde dat ze moesten oprotten.

Ontspan, ik heb jaren geleden een 3/4 respray gehad op een 159 vanwege steenslag en 'lakfouten'. De spuiter vertelde me dat Alfa Romeo erg goed was in het dekken van dat soort problemen. Ze zeiden dat Audi een vergelijkbaar probleem had met de TT en hun klanten vertelde dat ze moesten ophoepelen.
Dat is verbazingwekkend. Ik had er goed geld op gezet dat het andersom zou zijn!

Dat is verbazingwekkend. Ik had er goed geld op gezet dat het andersom zou zijn!
Ik moest ooit de klantenservice in Italië bellen voor mijn Sparta-scooter omdat de dealer failliet ging en wilde weten wat ik moest doen als er iets gebeurde in de garantieperiode, nou, dat doe ik nooit meer. De vrouw was een b.itch/heks die me bijna via de telefoon castreerde, het slechtste telefoongesprek ooit.

Ik kocht in 2009 een Alfa Red 159 ti van 1 jaar oud van Mangos en dat eindigde met lakproblemen. Om eerlijk te zijn tegenover hen en Alfa UK, werd de volledige voorkant onder garantie opnieuw gespoten. Ik hoop dat dezelfde service aan u wordt verleend als u van een Alfa-dealer hebt gekocht.

[/QUOTE]
Ontspan, ik heb jaren geleden een 3/4 respray gehad op een 159 vanwege steenslag en 'lakfouten'. De spuiter vertelde me dat Alfa Romeo erg goed was in het dekken van dat soort problemen. Ze zeiden dat Audi een vergelijkbaar probleem had met de TT en hun klanten vertelde dat ze moesten oprotten.
Dat was toen, tegenwoordig weigeren ze mensen vanwege de procedure met duidelijk gecorrodeerde achterremschijven. Het lijkt af te hangen van de bereidheid van de dealer om uw zaak te bepleiten.

Ik krijg elke keer gecorrodeerde remschijven als ik de auto was, rijd er gewoon mee en ze zullen snel schoon zijn. Natuurlijk zullen remschijven corroderen, het is onbehandeld ijzer.

TD, waar HM naar verwijst, is het putjes in het oppervlak van de achterste remschijf en de groeven. Ik heb een set onder garantie laten vervangen, nadat de dealer het zelf bij de tweede onderhoudsbeurt had geconstateerd en wilde dat ik ze zou laten vernieuwen. Dus ik daagde ze uit. Na ongeveer 10 maanden met de nieuwere schijven, zie ik dezelfde groeven zonder veel putjes. Oxidatie van gietijzeren schijfoppervlakken is normaal na het wassen of regen en de auto heeft stilgestaan.

• Like
Reactions: Top Down
TD, waar HM naar verwijst, is het putjes in het oppervlak van de achterste remschijf en de groeven. Ik heb een set vervangen gekregen onder garantie, nadat de dealer het zelf had gemeld bij de tweede onderhoudsbeurt en me wilde laten betalen om ze te vernieuwen. Dus ik daagde ze uit. Na ongeveer 10 maanden op de nieuwere schijven, zie ik dezelfde groeven zonder veel putjes. Oxidatie van gietijzeren schijfoppervlakken is normaal na het wassen of de regen en de auto heeft stilgestaan.
Had er nog nooit van gehoord als een probleem, natuurlijk is dat geen lakgarantie. Achterste remschijven zullen beschadigd raken en putjes vertonen als er niet genoeg druk op staat om de schijf schoon te maken wanneer er oppervlaktecorrosie optreedt, dit kun je vaak zien bij auto's waarbij de achterste remklauwen niet naar behoren werken???

Of eigenaren die rijden als de chauffeur van Miss Daisy!! Dat was de belangrijkste oorzaak toen ik in de handel zat. Ze doen slechts een klein percentage van het werk dat de voorkant doet. Mijn vrouw (A-klasse Merc) brengt al haar tijd in de stad door... ik vervang haar achterste schijven/remblokken zo ongeveer om het jaar, omdat ze niet echt worden gebruikt!!

Degenen onder ons die ze onder garantie hebben laten vervangen, was het gevolg van ongelijke slijtage van de remblokken en schijven aan de binnen- en buitenkant.

De mijne moeten voor de tweede keer worden vervangen vanwege hetzelfde probleem na slechts 18.000 km... geloof me, ik rijd niet als de chauffeur van Miss Daisy [emoji106]

Er is hier ergens een draadje dat erover gaat... kan het echter niet vinden met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like
Reactions: cue2
Of eigenaren die rijden als de chauffeur van Miss Daisy!! Wat de belangrijkste oorzaak was toen ik in de handel zat. Ze doen slechts een klein percentage van het werk dat de voorkant doet. Mijn vrouw (A-klasse Merc) brengt al haar tijd in de stad door... ik vervang haar achterste schijven/remblokken zo ongeveer om het jaar, omdat ze niet echt worden gebruikt!!
Ik rijd meer als mevrouw Doubtfire. Serieus, ik gebruik de remmen behoorlijk hard met mijn snelle rijstijl, die meestal op A- en B-wegen is. De achterste remklauwen, remblokken hebben een ontwerpprobleem dat resulteert in ongelijke slijtage, putjes, enz.

De andere thread waar dit werd besproken is hier. Sorry OP voor de thread-afleiding.

• Like
Reactions: matty74
De voorste remblokken hebben bij ons 63.000 mijl gedaan. De achterste zijn onder garantie vervangen door de hierboven genoemde schijven bij 12.000 mijl vanwege een fabricagefout waarbij het oppervlak van de schijf putjes/corrosie vertoonde, wat leidde tot versnelde slijtage van de remblokken. De vervangende achterremmen zijn nog steeds in orde, nu bij 66.000 mijl. Heeft niets te maken met Miss Daisy's of gebrek aan kilometers. Hoe kun je denken dat je hier meer over weet als je A) het probleem niet hebt ervaren op je Giulia, B) niet eens een Giulia bezit, en/of C) de relevante thread over het onderwerp niet hebt gevolgd? Het is erg betuttelend. Het spijt me ook voor de afleiding van de thread.

Ik heb een gebruikte Giulia gekocht, bijna 3 jaar oud, 35.000 mijl. Het is een vroege. De dealers, zowel de verkopende als de onderhoudsdealer, aangezien ze verschillend zijn, zijn echt goed geweest: hij had een vervangend infotainmentscherm omdat het bekrast was (verkopende dealer), een nieuwe GPS-antenne omdat die defect was, een vervangende deurdichting omdat die op 2 plaatsen gescheurd was en een vernieuwd schutbord zodat de bedrading niet doorweekt raakt. Hij had ook nieuwe schijven en remblokken rondom voordat ik hem zag. De onderhoudsdealer heeft ook alle ECU's geĂĽpdatet vanwege een start/stop-probleem.

Sinds ik hem heb gekocht, kan ik zien dat de achterklep opnieuw is gelakt en dat de voorbumper is gespoten. Interessant genoeg zijn de dorpels besproeid met verf en hebben ze een witte uitslag. Eigenlijk zouden deze wel opnieuw geschilderd kunnen worden, maar dat zal moeten wachten.

Problemen? Nou ja, misschien wel, maar opgelost zonder morren, snel en efficiënt - zeker weten. Mijn dealerervaring is absoluut een grote stap vooruit ten opzichte van twee jaar geleden.

Ik heb een gebruikte Giulia gekocht, bijna 3 jaar oud, 35.000 mijl. Het is een vroege. De dealers, zowel verkoop als service, aangezien ze verschillend zijn, zijn echt goed geweest: hij had een vervangend infotainmentscherm omdat het bekrast was (verkoper), een nieuwe GPS-antenne omdat die defect was, een vervangende deurdichting omdat die op 2 plaatsen gescheurd was en een bijgewerkte dorpel zodat de bedrading niet doorweekt raakt. Hij had ook nieuwe schijven en remblokken rondom voordat ik hem zag. De servicedealer heeft ook alle ECU's bijgewerkt vanwege het start/stop-probleem.

Sinds ik hem heb gekocht, kan ik zien dat de achterklep opnieuw is gelakt en de voorbumper is gespoten. Interessant genoeg zijn de dorpels besproeid met spray en hebben ze een witte uitslag. Eigenlijk zouden deze opnieuw gespoten kunnen worden, maar dat zal moeten wachten.

Problemen? Nou, mogelijk, maar opgelost zonder problemen, snel en efficiënt - zeker weten. Mijn dealerervaring is absoluut een grote stap vooruit ten opzichte van twee jaar geleden.
dat is interessant over het bekrast zijn van het infotainmentscherm, ik merkte dat de mijne een groot aantal kleine scheuren/krassen heeft, bijna als spanningsscheuren door buigen? Het is heel vreemd en zeker niet gedaan door een microvezel wanneer ik schoonmaak. Het is geleidelijk erger geworden. Moet waarschijnlijk de dealer laten kijken.

Die op de mijne waren ongeveer 2 cm lang en je kon ze voelen als je er met een vingernagel overheen ging. Ze zagen er niet uit als stressfracturen.

Er zijn een paar meldingen geweest van scheuren zoals u beschrijft, in het Amerikaanse forum. Laat het onder garantie vervangen.

21 - 40 of 90 Posts