Alfa Romeo Forum banner

Problem ze wskaźnikiem

1.5K views 4 replies 3 participants last post by  Jetronic77  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Kupiłem sobie Giulietta 2.0 Jtdm 2010 (170) we wrześniu 2020 roku z przebiegiem 45 tys. km i od tego czasu mam problem z kierunkowskazami.

Po pierwsze, było to dość dziwne, ponieważ po wybraniu lewego kierunkowskazu działał on przez kilka sekund, a następnie przeskakiwał na prawy, a potem z powrotem na lewy. Wszystko to działo się, gdy dźwignia była pchnięta w lewo.

Teraz dzieje się tak, że zarówno lewy, jak i prawy przełącznik aktywują prawy kierunkowskaz i w ogóle nie mogę uruchomić lewego.

Wszystkie moje światła awaryjne działają dobrze i nie mam żadnych błędów. Są dni, kiedy kierunkowskazy działają idealnie i mogą tak działać przez tygodnie, ale jestem już zmęczony ciągłym graniem w gry haha.

To, co teraz zrobię, to sprawdzę wszystkie bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika i wewnątrz kabiny, wezmę trochę preparatu do czyszczenia styków i wyczyszczę każdy z nich. Mam nadzieję, że to zadziała.

Zauważyłem również, że zwykle dzieje się to, gdy na zewnątrz jest mokro, ale czasami może być sucho i nadal się to dzieje. Elektryka, może tylko ja... Nie wiem :(

To po prostu kłopot, ponieważ nie mogę znaleźć problemu. W tej chwili oba przełączniki aktywują prawy kierunkowskaz i bez względu na to, ile razy próbuję wprowadzić samochód w zakłopotanie, naciskając światła awaryjne podczas sygnalizacji, nic się nie dzieje i nadal miga prawy kierunkowskaz.

Wszelka pomoc jest bardzo mile widziana.
 
#2 ·
Sam tego nie miałem, ale brzmi to jak problem z połączeniem na kolumnach. Nie sądzę, żeby uszkodzony bezpiecznik lub przekaźnik powodował, że kierunkowskaz działa po włączeniu wycieraczek, ale przypuszczam, że może.
Z tego, co rozumiem, za kierownicą znajduje się złącze "sprężyny zegarowej", które obsługuje funkcje kolumny. To może być dobry punkt wyjścia w wyszukiwaniach.
 
#4 ·
Sam tego nie miałem, ale brzmi to jak problem z połączeniem na manetkach. Nie sądzę, żeby uszkodzony bezpiecznik lub przekaźnik powodował, że kierunkowskaz działa po włączeniu wycieraczek, ale przypuszczam, że może.
Z tego, co rozumiem, za kierownicą znajduje się złącze "sprężyny zegarowej", które odpowiada za funkcje manetki. To może być dobry punkt wyjścia do wyszukiwania.
Cześć wszystkim,
dzięki za odpowiedź,

zapomniałem wspomnieć, że już wymieniłem manetkę i nic się nie stało:/

Ten sam dziwny problem, w którym bez względu na to, którą stronę kierunkowskazu naciskasz, zawsze aktywuje prawą.

Rozbiorę koło i spryskam złącza preparatem do czyszczenia styków.

Ale poza tym nadal nie mam pojęcia, co się dzieje.

Czy to może być wiązka przewodów od kierownicy w dół?

Inni mówią, że może to być problem z magistralą CAN na płycie sterującej i że może wymagać wymiany i ponownego kodowania :/