Alfa Romeo Forum banner

Kod błędu P2111-72 na 2.0 JTDM

4.9K views 7 replies 3 participants last post by  wbanham  
#1 ·
Cześć,
dostałem dziś lampkę "check engine" w moim Giulietta 2.0 JTDM (140) z 2011 roku, a po odczytaniu kodu błędu za pomocą urządzenia iCarSoft wyświetla się błąd P2111-72 "Siłownik przepustnicy otwarty zablokowany - Siłownik zablokowany w pozycji otwartej".
Może powinienem dodać, że dzisiaj był pierwszy naprawdę zimny dzień tej zimy z -10 stopniami, ale z drugiej strony wystąpił dopiero po 10-15 minutach jazdy. Brak innych widocznych objawów, z wyjątkiem może lekkiego gaśnięcia przy niskich obrotach pod obciążeniem.
Czy jest sens próbować wyczyścić to urządzenie, czy powinienem je po prostu wymienić? A może to tylko objaw czegoś innego?
Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie rady dotyczące sposobu postępowania w celu naprawy tego problemu.
 
#2 ·
Sprawdź post #16 w tym wątku. Dla Brery, ale w zasadzie ten sam błąd. Sprawdź okablowanie pod kątem napięcia, spróbuj nasmarować lub założyć nową przepustnicę. Istnieje test siłownika MES, który może pokazać, czy zawór działa, czy nie.


Ani jednego trafienia dla tego kodu na forum G.
 
#4 ·
Podoba mi się to, często prosta odpowiedź jest właściwa! Powietrze zasysane może mieć nadal -10 stopni po 15 minutach.
 
#6 ·
Ok, więc na pewno
Image
w korpusie przepustnicy był lód. Wyczyściłem go, rozgrzałem, wyczyściłem jeszcze trochę i wykasowałem kod błędu. Przejechałem się samochodem na krótką przejażdżkę, 10-15 minut i przynajmniej wszystko wydawało się w porządku.
Zastanawiam się jednak, dlaczego w ogóle znalazła się tam wodnista maź…
 
#7 ·
Spalanie paliwa wytwarza wodę, 1 litr wody na litr spalonego paliwa. Część tej wody dostaje się do skrzyni korbowej i przez układ pcv do wlotu, w postaci pary.

Intercooler schładza opary, więc albo zamarza w nim (jestem pewien, że część tak robi), albo zamarza na każdej zimnej metalowej powierzchni, na którą natrafi, na przykład na przepustnicy.

Musiałem kiedyś wywiercić mały otwór w intercoolerach, aby woda w płynie mogła spłynąć, ponieważ tworzenie się lodu całkowicie blokowało wlot.
 
#8 ·
Plus para wodna właśnie wciągnięta przez filtr powietrza.

tak samo dla twojego kotła gazowego ch4 + o2 = 2h2o + co2. woda jest wszędzie!