Alfa Romeo Forum banner

1 - 3 of 3 Posts

·
Registered
82 Posts
Discussion Starter #1
Hi All, my `02 156 1.6 TI has never has ABS issues. I have got a few recently, they clear with ignition off / on .When I look for fault codes I get C1500 which says "Excess intermittent" whatever that means and the generic explanation for fault code C1500 is "Transfer Case Contact Plate "B" Encoder Circuit Failure".
Has anyone seen this type of ABS fault before and any ideas on how to solve it ?

The first one I took as a glitch, reset it and then cleared the code..........2 days later I got it again.

Regards..........Dannyboy

·
Registered
1 Posts
[QUOTE = "dannyboy201062, publicação: 13785210, membro: 99292"]
Olá a todos, o meu `02 156 1.6 TI nunca apresenta problemas de ABS. Eu tenho alguns recentemente, eles são limpos com a ignição ativada / desativada. Quando olho para os códigos de falha, recebo o C1500 que diz "Excesso intermitente" o que quer que isso signifique e a explicação genérica para o código de falha C1500 é "Placa de contato da caixa de transferência" B " Falha no circuito do codificador ".
Alguém já viu esse tipo de falha do ABS antes e alguma idéia de como resolvê-lo?

O primeiro que tomei como falha, redefini-lo e depois limpei o código .......... 2 dias depois, recebi novamente.

Atenciosamente .......... Dannyboy
[/CITAR]

Bom Dia.
JJá está resolvido?
Obrigado

1 - 3 of 3 Posts