Alfa Romeo Forum banner

159 Kręci, ale nie odpala, 1750 TBi, brak błędów

1 reading
5.1K views 16 replies 7 participants last post by  Davelee0003  
#1 ·
Cześć, jestem trochę nowicjuszem w tych wszystkich sprawach samochodowych, ale próbowałem zdiagnozować i naprawić mojego benzynowego 1750tbi 159, który nie chce odpalić. Idealna aktywność podczas blokady koronawirusa... Byłbym niezmiernie wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Samochód dobrze kręci i kręcenie brzmi normalnie, ale silnik nie odpala (kręci chwilę, a potem zatrzymuje się z kliknięciem). Nie są zgłaszane żadne kody błędów. Rzeczy, które zrobiłem:
- Wymieniłem akumulator
- Sprawdziłem masę akumulatora
- Wymieniłem wszystkie 4 świece zapłonowe
- Przetestowałem wszystkie 4 cewki zapłonowe multimetrem
- Zamieniłem przekaźnik paliwa w komorze silnika z przekaźnikiem klaksonu
- Sprawdziłem bezpiecznik pompy paliwa w komorze silnika
- Sprawdziłem wyłącznik pompy paliwa
- Ponownie zamontowałem wielozłącze wewnętrznej skrzynki bezpieczników po stronie kierowcy
- Odłączyłem przepływomierz
- Użyłem zapasowego kluczyka
- Zresetowałem ECU

Monitorowałem niektóre parametry za pomocą MES podczas kręcenia, ale tak naprawdę nie wiedziałem, czego szukam. Ciśnienie paliwa wzrasta do 65-85 bar podczas kręcenia (z 19 bar). Ilość powietrza wzrasta z 4 do 7,5 kg/h.

Czy są jakieś inne rzeczy, które mógłbym spróbować, biorąc pod uwagę moje dość ograniczone umiejętności? W przeciwnym razie rzucę ręcznik i sprowadzę ekspertów!

Dzięki
 
#4 ·
Wracamy do podstaw...w samochodzie benzynowym, jeśli masz iskrę i paliwo, to będzie działać...może nie dobrze, ale będzie działać...więc czego brakuje. Czy twoje świece są mokre i pachną paliwem?.....tak...to znaczy, że paliwo jest wtryskiwane. Więc musisz sprawdzić iskry. Jestem zaskoczony, że nie ma kodów błędów.
 
#5 ·
Stary sposób sprawdzania iskry polegał na wyjęciu świecy zapłonowej, ponownym podłączeniu przewodu i przytrzymaniu go za pomocą izolowanych szczypiec do dogodnego kawałka ziemi, np. pokrywy wałka rozrządu, a następnie poproszeniu kolegi o zakręcenie silnikiem, aby sprawdzić, czy jest iskra.
 
#6 ·
....albo...jak zrobił to mój tata, gdy miałem około 6 lat....kazał mi trzymać przewód wysokiego napięcia, podczas gdy on kręcił silnikiem. Głośny krzyk, gdy oderwałem się od ziemi, potwierdził, że rzeczywiście jest prąd w świecach. Moja mama oszalała!
 
#8 ·
Miałem problem z nierozerwanym samochodem, ponieważ nie pozwoliłem na kalibrację przepustnicy i znalezienie pozycji biegu jałowego po wyjęciu akumulatora. Czasami wystarczy włożyć kluczyk do stacyjki w pozycji zapłon (ale nie uruchamiać silnika) na kilka minut i powinno być słychać odgłosy przepustnicy. Może być inaczej w przypadku Twojego 159, to tylko sugestia.
 
#10 ·
Dziękuję za odpowiedzi, właśnie zrobiłem staromodny test iskry i widzę mnóstwo jasnoniebieskich iskier. Zrobiłem to z wyjętym bezpiecznikiem pompy paliwa, ponieważ nie chciałem zalać silnika.

Silnik ma sygnał RPM podczas rozruchu i próbowałem zostawić włączony zapłon na kilka minut przed uruchomieniem.

Jutro spróbuję jeszcze raz zakręcić z wszystkim podłączonym i sprawdzić, czy świece są mokre. Jeśli tak, przyjrzę się niektórym innym sugestiom. Dzięki,
 
#13 ·
Dzięki za sugestie - teraz jeszcze raz przyjrzałem się nowym świecom zapłonowym, są mokre, ale wydają się również nieco zaczernione przez osady oleju/węgla - patrz zdjęcie i zauważ, że jest to zupełnie nowa świeca (chociaż była poddawana sporemu kręceniu bez uruchamiania/pracy) - czy to wskazówka?

Kiedy samochód jeździł, miałem jednorazowe błędy P0340 (czujnik rozrządu - brak sygnału) i P0191 (regulator wysokiego ciśnienia paliwa - zwarcie do masy), ale nie pojawiły się one ponownie (i nadal się nie pojawiają), więc zignorowałem je - czy źle zrobiłem? Zdemontowałem i wyczyściłem czujnik położenia wałka rozrządu. Zmierzyłem jego rezystancję multimetrem i uzyskałem bardzo wysoki odczyt (70k Ω), ale internet dawał sprzeczne opinie na temat tego, czy jest to ważny test, czy naprawdę coś znaczy dla tego typu czujnika. Są stosunkowo tanie w wymianie, ale to trochę jak strzał w ciemno. Sprawdzenie rozrządu paska jest trochę trudne.

Uruchomiłem więcej statystyk MES - prędkość rozruchu wynosi około 200-300 obr./min, ciśnienie paliwa 70-80 barów, napięcie akumulatora jest w porządku. Nadal brak błędów. Myśli mile widziane, zanim naprawdę rzucę ręcznik tym razem!
 
#15 ·
Wygląda na zanieczyszczenie olejem na świecy, a nie tylko na nagar - czy była na niej benzyna? - jeśli czuć zapach oleju silnikowego - może to być olej przedostający się przez pierścienie tłokowe lub PCV (zawór separatora oparów oleju) zakleszczony lub zatkane przewody odpowietrzające. Ale jeśli najpierw wyczyścisz świece i nadal nie będzie działać tak jak poprzednio, zablokowany PCV lub cokolwiek innego nie wyjaśni braku rozruchu, więc musi to być problem z paliwem, biorąc pod uwagę, że ustaliłeś, że jest iskra. W każdym razie masz problem z zanieczyszczeniem świec, który musisz rozwiązać. Powodzenia.
 
#17 ·
Tylko żeby zamknąć pętlę - było to, jak wielu przewidywało, problem z paliwem - pompa paliwa była trochę zablokowana i nie dostarczała wystarczającej ilości paliwa do silnika. Nie potrzebowałem nowej, tylko trochę majstrowania. Zabrałem ją do NJS Alfa, którzy to naprawili i jeszcze 100 różnych części, świetna obsługa i teraz działa jak nowa. Dzięki wszystkim za pomoc