Alfa Romeo Forum banner

159 Kręci, ale nie odpala, 1750 TBi, brak błędów

1 reading
5.1K views 16 replies 7 participants last post by  Davelee0003  
#1 ·
Cześć, jestem trochę nowicjuszem w tych wszystkich sprawach samochodowych, ale próbowałem zdiagnozować i naprawić mojego benzynowego 1750tbi 159, który nie chce odpalić. Idealna aktywność podczas blokady koronawirusa... Byłbym niezmiernie wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Samochód dobrze kręci i kręcenie brzmi normalnie, ale silnik nie odpala (kręci chwilę, a potem zatrzymuje się z kliknięciem). Nie są zgłaszane żadne kody błędów. Rzeczy, które zrobiłem:
- Wymieniłem akumulator
- Sprawdziłem masę akumulatora
- Wymieniłem wszystkie 4 świece zapłonowe
- Przetestowałem wszystkie 4 cewki zapłonowe multimetrem
- Zamieniłem przekaźnik paliwa w komorze silnika z przekaźnikiem klaksonu
- Sprawdziłem bezpiecznik pompy paliwa w komorze silnika
- Sprawdziłem wyłącznik pompy paliwa
- Ponownie zamontowałem wielozłącze wewnętrznej skrzynki bezpieczników po stronie kierowcy
- Odłączyłem przepływomierz
- Użyłem zapasowego kluczyka
- Zresetowałem ECU

Monitorowałem niektóre parametry za pomocą MES podczas kręcenia, ale tak naprawdę nie wiedziałem, czego szukam. Ciśnienie paliwa wzrasta do 65-85 bar podczas kręcenia (z 19 bar). Ilość powietrza wzrasta z 4 do 7,5 kg/h.

Czy są jakieś inne rzeczy, które mógłbym spróbować, biorąc pod uwagę moje dość ograniczone umiejętności? W przeciwnym razie rzucę ręcznik i sprowadzę ekspertów!

Dzięki

#4 ·
Wracamy do podstaw...w samochodzie benzynowym, jeśli masz iskrę i paliwo, to będzie działać...może nie dobrze, ale będzie działać...więc czego brakuje. Czy twoje świece są mokre i pachną paliwem?.....tak...to znaczy, że paliwo jest wtryskiwane. Więc musisz sprawdzić iskry. Jestem zaskoczony, że nie ma kodów błędów.

#5 ·