Cześć, jestem trochę nowicjuszem w tych wszystkich sprawach samochodowych, ale próbowałem zdiagnozować i naprawić mojego benzynowego 1750tbi 159, który nie chce odpalić. Idealna aktywność podczas blokady koronawirusa... Byłbym niezmiernie wdzięczny za wszelkie wskazówki.
Samochód dobrze kręci i kręcenie brzmi normalnie, ale silnik nie odpala (kręci chwilę, a potem zatrzymuje się z kliknięciem). Nie są zgłaszane żadne kody błędów. Rzeczy, które zrobiłem:
- Wymieniłem akumulator
- Sprawdziłem masę akumulatora
- Wymieniłem wszystkie 4 świece zapłonowe
- Przetestowałem wszystkie 4 cewki zapłonowe multimetrem
- Zamieniłem przekaźnik paliwa w komorze silnika z przekaźnikiem klaksonu
- Sprawdziłem bezpiecznik pompy paliwa w komorze silnika
- Sprawdziłem wyłącznik pompy paliwa
- Ponownie zamontowałem wielozłącze wewnętrznej skrzynki bezpieczników po stronie kierowcy
- Odłączyłem przepływomierz
- Użyłem zapasowego kluczyka
- Zresetowałem ECU
Monitorowałem niektóre parametry za pomocą MES podczas kręcenia, ale tak naprawdę nie wiedziałem, czego szukam. Ciśnienie paliwa wzrasta do 65-85 bar podczas kręcenia (z 19 bar). Ilość powietrza wzrasta z 4 do 7,5 kg/h.
Czy są jakieś inne rzeczy, które mógłbym spróbować, biorąc pod uwagę moje dość ograniczone umiejętności? W przeciwnym razie rzucę ręcznik i sprowadzę ekspertów!
Dzięki
Samochód dobrze kręci i kręcenie brzmi normalnie, ale silnik nie odpala (kręci chwilę, a potem zatrzymuje się z kliknięciem). Nie są zgłaszane żadne kody błędów. Rzeczy, które zrobiłem:
- Wymieniłem akumulator
- Sprawdziłem masę akumulatora
- Wymieniłem wszystkie 4 świece zapłonowe
- Przetestowałem wszystkie 4 cewki zapłonowe multimetrem
- Zamieniłem przekaźnik paliwa w komorze silnika z przekaźnikiem klaksonu
- Sprawdziłem bezpiecznik pompy paliwa w komorze silnika
- Sprawdziłem wyłącznik pompy paliwa
- Ponownie zamontowałem wielozłącze wewnętrznej skrzynki bezpieczników po stronie kierowcy
- Odłączyłem przepływomierz
- Użyłem zapasowego kluczyka