Alfa Romeo Forum banner
461 - 480 of 623 Posts
Discussion starter · #462 ·
Jakiego sprzętu użyłeś podczas rejestrowania danych?
A także jakie ustawienia w FES używasz, aby uzyskać tak niskie częstotliwości odświeżania? Podczas rejestrowania samochodów EDC16 zwykle otrzymuję ponad 150 parametrów na sekundę... Użyj kabla KKL i wybierz "szybkie" ustawienia...

Ponadto, jak powiedział JS, w Twoich logach brakuje danych o obrotach, a także podczas tworzenia logów doładowania czasami pomaga uwzględnić żądane doładowanie, a nie tylko rzeczywiste doładowanie.
 
Używałem kabla elm, ale miałem problemy z portem, teraz używam kkl, ale cierpię na opóźnienia, niskie miganie i więcej linii danych, co spowalnia działanie. Sprawdzę jeszcze raz ustawienia, myślę, że wszystkie były na 4 biegu wot. Jeśli uda mi się uzyskać szybsze dane, dodam więcej linii. Idealne to obroty, żądane doładowanie, rzeczywiste doładowanie, vnt% ,?
 
Cześć wszystkim.

Czytam to forum od około trzech dni i muszę przyznać, że trochę się pogubiłem. Zbyt wiele danych technicznych, żebym mógł je zrozumieć. Mam crosswagon Q4 1.9 JTD 16V 150 KM i szukam ulepszenia turbosprężarki + filtra powietrza (możliwe BMC CDA, ponieważ czytałem, że wiele osób ich używało i było z nich zadowolonych) + remap ECU lub chip tuning, aby uzyskać około 220 KM.

Czy ktoś mógłby mi doradzić, która turbosprężarka byłaby bardziej odpowiednia????
Wygląda na GTB2056, ale nie jestem pewien.

Chciałbym, żeby samochód był do codziennego użytku, a nie do wyścigów, w końcu to samochód rodzinny, chcę tylko móc wyprzedzać te tory lub autobusy na wąskich drogach w mgnieniu oka.

Pozdrawiam
Kolego, nie chcę cię zniechęcać ani nic, ale nie znam nikogo tutaj w Rumunii, kto mógłby zrobić odpowiednią hybrydową turbosprężarkę do twojego samochodu (szczerze mówiąc, nie ufam hybrydowym turbosprężarkom, kropka), GT2256 z 156 2.4JTD sprawi, że twój samochód będzie nieprzyjemny w codziennej jeździe (i to też nie jest plug'n'play), a GTB2056 z 159/Brera 2.4 JTD wydaje się bardzo trudny do zaadaptowania (ponownie, nie znam nikogo w pobliżu, kto mógłby to zrobić poprawnie). Więc moja rada, zachowaj obecną turbosprężarkę i zdecyduj się na remap, z dobrym remapem twój samochód powinien mieć około 190 KM. Spójrz również na lokalne forum (AlfaClub.ro), jest tam kilka samochodów zremapowanych lokalnie z całkiem dobrymi wynikami. Mam nadzieję, że cię tam zobaczę, ponieważ jestem również zainteresowany zobaczeniem twojego Spidera (ponieważ w Rumunii jest ich niewiele).

Pozdrawiam!

LE: w odniesieniu do silnika i DPF, nie ma DPF w Crosswagon, silnik jest taki sam jak ten używany we wczesnych GT (przypuszczam, że to CF3 z tego, co opisałeś wcześniej)
 
Do ALXege

Bardzo dziękuję za odpowiedzi, chłopaki.

Do ALXege:

Sądzę, że mógłbym zrobić remap w Grecji, ponieważ jestem tu na wakacjach w tej chwili. Rozmawiam również z squadra tunning o dostępnych opcjach remapingu. Jestem w trakcie sprzedaży pająka w tej chwili, ponieważ okazuje się, że jest to bardzo kosztowny samochód (ma greckie tablice rejestracyjne i kosztuje mnie około 1000 euro rocznie tylko za podatek drogowy i ubezpieczenie), plus wszelkie naprawy, które muszę zrobić, ponieważ ostatnio się nim nie zajmowałem.:D

Mimo to, kiedy wrócę do Bukaresztu, moglibyśmy się spotkać i zobaczyć dostępne opcje, jeśli masz trochę wolnego czasu.
 
Próbowałem mojego interfejsu elm, nie działa dobrze, próbowałem kkl na szybkim w ustawieniach i zaznaczyłem wysokie opóźnienie, wahało się od 100/min dla 8 linii do 60/min dla 5 linii i resetowało się do 30/min kilka razy między uruchomieniami, zmniejszanie okna nie pomogło. Czy to wygląda na problem z kablem czy z laptopem?
tu jest 5 bieg wot w/m włączony
View attachment 123276
tu jest 4 bieg wot w/m włączony
View attachment 123278
tu jest 4 bieg wot w/m wyłączony
View attachment 123277
Myślę, że opisy są poprawne, zrobiłem dużo logów, mogę się mylić.
 
Cześć wszystkim,

Natknąłem się na ten temat przez przypadek (szukałem czegoś w Google). Jestem (a raczej byłem, kiedy miałem więcej wolnego czasu) aktywnym członkiem TDI Club, ale patrząc na bogactwo informacji, którymi podzielili się TribesMan i JS JTD, pomyślałem, że zadam tutaj pytanie.

Szukam rekomendacji dotyczących turbosprężarek do mojego 3-cylindrowego VAG 1.4 (1422 cm3, 6v) TDI. To w zasadzie 4-cylindrowy PD100 minus jeden cylinder. Teraz, po dodaniu wtryskiwaczy PD130/150, powinienem mieć wystarczająco dużo paliwa na około 145 KM.

Standardowa turbosprężarka to żałośnie mały GT1544S z zaworem upustowym, który nie wkręca się w pełni do 2200 obr./min i traci moc przy 3000 obr./min. Ledwo przepływa wystarczająco dużo na 100 KM, a standardowe wtryskiwacze są dobre na około 125 KM.

Uruchomienie turbosprężarki VNT jest dość proste, ponieważ wykorzystuje EDC15. Próbuję tylko dowiedzieć się, która turbosprężarka byłaby najlepsza dla dwóch celów mocy:

1) Maksymalizacja wtryskiwaczy PD150, tj. 145 KM. Jaką turbosprężarkę VNT byś polecił? Widziałem wykresy z hamowni takiego samochodu z GT1749V, który generuje 138 KM, co jest niedaleko mojego celu. Zastanawiałem się tylko, czy któraś z małych turbosprężarek GTB lub GTC byłaby lepiej dopasowana do mojej małej pojemności skokowej. Szukam czegoś, co wkręcałoby się jeszcze szybciej (jeśli to w ogóle możliwe w 3 cylindrach :rolleyes:) niż GT1749V, a jednocześnie byłoby w stanie generować ~1,65 bara względnego przy 4000 obr./min

2) Maksymalizacja wtryskiwaczy PD150 z korpusami R783, tj. ~185 KM. Ktoś, kto się zna (Rub78), zasugerował GTB1756VK lub GTB2056VKL (Volvo D5), ale zastanawiałem się, czy byłoby coś mniejszego (dla wkręcania), co miałoby wystarczający przepływ. Podobno 1756VK wkręca się tak samo dobrze jak GT1749VA, ale oznacza to, że pełne doładowanie zostanie osiągnięte dopiero przy 2200 obr./min (tak samo jak w turbosprężarce OE). Może za dużo tu wymagam, ale czy jest coś, co wkręcałoby się przed 2000 obr./min i generowałoby ~180 KM?

Na koniec, oto log doładowania porównujący standardowy GT1544S z GT1749A w moim silniku. Ten ostatni wkręca się nieco (pomijalnie) lepiej, ale może generować znacznie więcej przez dłuższy czas. Czy uważasz, że 1756VK wkręcałby się podobnie?

Image


Dzięki z góry!

Ash :)
 
Discussion starter · #470 ·
Cóż, powiedziałbym, że GTB2056 i GTB1756 to absolutnie za duże turbosprężarki do Twojego samochodu. Nie potrzebujesz turbosprężarki do 240 KM.

Przyjrzałbym się niektórym nowoczesnym GTB używanym w silnikach Diesla o pojemności 2,0 litra. Alfa używa GTB1549 w swoim modelu 2.0JTD 170KM.
Albo może GTB1449 używany w PSA 2.0HDI 140KM

Jest też GTB1446 używany w 1.6 JTD 120KM. Jest trochę mały, ale myślę, że ma wystarczający potencjał na blisko 150 KM.

Spójrz na ten dokument:

http://www.honeywell.com/sites/serv...erx.npoint.servlets.DocumentServlet?docid=DE2B0975A-DF5F-D12B-FAC8-74B54C4A5004

Oto lista najnowocześniejszych turbosprężarek do silników Diesla. Znajdź ten, który Ci się podoba, a następnie sprawdź, czy możesz go gdzieś kupić... :D
 
Dzięki Tribesman. Przyglądałem się GTB1549LV używanemu w silniku Renault 170ps 2.0 DCi. Czy uważasz, że w mojej 3-cylindrowej, 6-zaworowej aplikacji będzie się kręcił stosunkowo szybko, a jednocześnie będzie odpowiedni do wysokiego współczynnika sprężania? Jaką moc maksymalną Twoim zdaniem mógłby obsłużyć? A jeśli miałbym celować w ~180 KM, jaką turbosprężarkę byś zasugerował?

Jeszcze raz dzięki!
Ash :)
 
GTB1446V i GTB14/1549V to prawdopodobnie turbosprężarki zdolne do realizacji Twoich celów. Ale lepiej najpierw oblicz, ile paliwa, powietrza (a tym samym poziomu doładowania) będziesz potrzebować w swoim silniku.
 
GTB1446V i GTB14/1549V to prawdopodobnie turbosprężarki zdolne do osiągnięcia twoich celów. Ale najpierw oblicz, ile paliwa, powietrza (a tym samym poziomu doładowania) będziesz potrzebować w swoim silniku.
Dzięki yan.ko.

Obliczone przeze mnie poziomy doładowania to 1,65 bara (względne) dla ~145 KM i 2 bary dla ~185 KM. Poziomy doładowania są stosunkowo wysokie ze względu na małą pojemność 1422 cm3 i tylko 6 zaworów. Powinno to utrzymać lambdę na poziomie około 1,25, a jeśli nie, to nieco wyżej.

Ash :)
 
Dzięki TribesMan, myślałem, że rozpoznałem Twoją nazwę użytkownika - widziałem Cię na klubie TDI, kiedy rozmawiali o budowie tego sub 1.5l TDI do jazdy na najwyższych prędkościach. Ponieważ zdecydowali się tego nie kontynuować, może powinienem :D

I dzięki za specyfikacje GTB1449V Jarkko.

Myślę, że nawet jeśli zdecyduję się na "tylko" 145 KM, GTB1549V lub GTB1449V byłoby najlepszym rozwiązaniem. Nie powinno wcale źle się kręcić na moim silniku i mam nadzieję, że będzie w stanie osiągnąć 1,95 bara przy 4000 obr./min na wypadek, gdybym zdecydował się w przyszłości dążyć do 180 KM.

Mam powiedzieć, że jestem pod wrażeniem silnika 1.6l 120KM JTDm - 150KM i prawie 400NM z samym remapem! Zastanawiam się, co zrobiłby z GTB1549V...

Image


Ash :)
 
Myślę, że obie turbosprężarki są dobre w Twoich celach (1549 i 1449). W razie potrzeby mogę również zmierzyć sprężarkę gtb1549v. Mam obie turbosprężarki w domu! Model Ford Mondeo gtb1449v z 2010 roku i Insignia gtb1549v.
 
Myślę, że obie turbosprężarki są dobre w Twoich celach (1549 i 1449). Mogę również zmierzyć sprężarkę gtb1549v, jeśli zajdzie taka potrzeba. Mam obie turbosprężarki w domu! Ford mondeo gtb1449v model 2010 i insignia gtb1549v.
Mogę skontaktować się z Tobą Jarkko, w okolicach lata, jeśli nadal będziesz miał te turbosprężarki. W tej chwili jestem w trakcie porządkowania skrzyni biegów (seryjna jest dobra tylko dla 250NM :rolleyes:). Potem muszę posortować podwozie i ulepszyć hamulce i wreszcie mogę zacząć bawić się silnikiem :D Czy planujesz sprzedać którąś z nich? *wskazówka wskazówka*

Ash
 
Brzmi jak plan projektu :)
 
Ja też tak myślę... :)

Jeśli wam, Alfa-ludziom, to nie przeszkadza, udostępnię wątek budowy, gdy tylko się rozpocznie. Od wielu lat zamierzałem zrobić taką budowę, ale byłem biednym studentem do lata zeszłego roku. Teraz powoli, ale pewnie mogę zacząć zbierać "szybsze części".

Ash :)
 
461 - 480 of 623 Posts